I pity her.

Heaven gila bila dapat duduk rumah and rumah ni full house. Err. tak la full house sangat pun. Along and achik takde. Tapi, still meriah je rasanya. Gelak syaitannirrajim yang dah lama tak buat tu, bila duduk ngan budak2 ni je, terus hah! memang non stop gelak. Penat pipi!
.
Family. Friends. Laughter. Happiness. These 4 things are my saviour in my life. Why? Because it helps me to heal the scar in my little heart. Boyfie-girlfie? Hmm........ "Love" between boy and girl is nothing. Maksudku, Love dalam erti kata Lust.
.
Yes, time kau bercinta, kau anggap dia tu dewa. kau ikut semua cakap dia. kau tolak family kau ketepi. tapi, after kau kecundang, family kau jugak yang kau cari. Aku tak marahkan kau bercinta, tapi aku marah dengan cara kau channel rasa cinta kau tu, dan erti sebenar ayat cinta kau tu. 
.
Kenapa aku cakap camni? Sebab aku baru baca link ni kat blog Mr. K. Oh. aku sangat suka Mr. K sebenarnya. kekeke. eh eh. kang merepek lak aku. Sila baca entri ni. 
.
Dah baca? Sedih, kan? Sedih ngan budak tu. As I said kat perenggan 3 (oh my, macam karangan la), aku pun pernah bercinta, tapi dik, haih... kenapa sampai macam tu? Okei, kau dah tak virgin. It's not okay actually. Aku ni bukan kuat agama. Tapi, kenapa macam kau brag dengan dosa kau? Kau dah buat kesilapan (which I don't think you will take it as a mistake coz u brag about it), kau macam takde sekelumit rasa menyesal pun dengan apa yang kau dah buat, dan kau baru FOURTEEN! Seingat aku masa belajar agama dulu, kita tak boleh tunjuk kemaluan kita (err.. I mean, malu, eh bukan2, aib kot ayat yang paling betul) kat orang. tak boleh. Dosa, am i rite? Tapi kau? Ya Allah.. Selamatkanlah dia dari terus membuat dosa lagi..
.
Haiss.. Aku tak paham kenapa dia macam ni. 14 kan umur girls baligh. Dia terus bereksperimen ke? Masa aku zaman form 2 dulu, aku still hingusan lagi. Nerd2. PMR pun aku belum paham, apatah lagi bab2 cintan-nafsu-cintun ni. oh my.. Is it because of her parents abaikan dia? Or peer pressure? Or terpengaruh ngan Hollywood yang malu if diorang still a virgin? I don't know. Hmm. I don't know. 
.
Tapi, aku nak suggest kat dia 1 benda. Berbaliklah kat family kau, dik oii. Aku jamin kau akan rasa lebih bahagia berbanding dengan kebahagiaan kau dengan pakwe kau yang tak membimbing langsung tu. Dengan kebahagiaan tu, kau akan lebih menghargai diri kau sendiri, dan kau akan lebih fokus dengan hidup kau, dan kau akan lebih dekat dengan Tuhan nanti. Aku jamin tu, sebab aku dah pernah cuba. Dan eksperimen aku berjaya, sebab sepanjang hari ni aku bergelak tawa ngan family aku, sampailah saat aku tulis entri ni. 
.
Semoga kau menemui jalan yang benar, adik Blog Adinda. 

0 penjawab bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © it's a whole new world of Lianna lil Boogie!

Design by Emporium Digital via Blogspot templates