Don't Judge A Book By It's Cover.

Yeah, it suits me well. Memang kena batang hidung aku la. Kadang2 aku sendiri perasan, (and aku akan usaha untuk betulkan), yang aku ni kadang2 ter-follow gak proverb kat atas. Hmm, liyana oh liyana... 


There was this incident that makes me "oooh.. *sigh*". Up until today, aku rasa teruk sangat aku ni. Yeah. aku try untuk backup diri sendiri, tapi heh. jangan jadi bodoh la. dah salah tu, mengaku jela salah cik liyana... Hmm. borak2 ngan kak yan. Baru aku rasa lega. She unties the knots that appear tiba2 je kat kepala aku ni. Oh. Rasa bersalah sangat.


Yeah. So now, aku dapat nampak la, "tak semestinya perempuan yang pakai tudung tu baik, dan tak semestinya lelaki yang hisap rokok tu jahat". Ye, aku pakai tudung. tapi, aku mengaku aku jahat. still tak boleh dijadikan calon isteri lagi. aku pakai tudung, tapi solat pun tak perfect. Sedih. Sedih.. Aku taknak jadi cam zaman budak2 dulu. Jahat. taknak. dan contoh tu buat aku tersedar gila2 yang memang tak semestinya perempuan bertudung tu baik. *taken aback*. Terkena batang hidung sendiri. 


Dan, dan x semestinya lelaki yang hisap rokok tu jahat. Yeah. seriously aku rasa macam kena panah petir bila pikir pasal ni. someone said to me "Ala yana.. alan tu x hisap rokok. tapi dia tinggalkan awak jugakk, kan?". Seriously aku rasa berderau bila pikir pasal tu. Aku pernah marah abah sebab masa tu aku ternampak abah aku smoke dengan arwah Pakcik Zabil. Time tu aku 7 tahun. See? Aku memang tak boleh tengok orang yang ada kaitan dalam hidup aku, smoking. (Alhamdulillah abah tak smoking terus). Aku tak tau nak cakap macam mana, tapi, tapi.... Hmm. 


Kan, kan? tak semestinya orang pakai tudung tu baik, dan tak semestinya orang hisap rokok tu jahat kan? Hmm. Rasa sayu pulak. I'm changing. I want to be a better person. Kalau kita tak ubah diri sendiri, masakan kita boleh ubah orang lain pulak, kan? Heh. Bila ingat2 balik, ada hikmah sebenarnya aku ngan alan putus. Sangat banyak, dan rupanya dalam almost 2 tahun dah putus ni, banyak nikmat yang Allah bagi kat aku. Cuma aku je yang tak perasan. Allah nak suruh aku berubah, so Dia dah tetapkan yang aku and alan takde jodoh. Yes. Sekarang aku dah nampak correlation tu. 


Tapi. Heh. Tapi aku ada 1 azam. Satu masa nanti aku akan ubah dia pulak. Siapa suruh kawan ngan aku... Heheh.


Still macam budak jahat lagi. dushh!! 


This is my beloved Along. I want to be like her. 

0 penjawab bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © it's a whole new world of Lianna lil Boogie!

Design by Emporium Digital via Blogspot templates