What If....

Currently listening to Qing Fei De Yi by Harlem Yu. It's Meteor Garden OST.


Teringat Pizah, my dear cousin. Dia memang penggila Meteor Garden. Dengan aku-aku sekali diheret sama tengok cerita ni. Tapi aku dapat tengok certain episode je. Still ingat lagi Shan Chai kena buli abis2an ngan Dao Ming Shi. Shan Chai comel sangat!! Comel yang sampai aku penah berangan nak ada rambut panjang cantik macam dia. haha. Kalau la aku dapat tengok balik cerita tu. Kalau la aku still budak kecik yang dapat lepak main tanah merah and balik rumah terus tengok cerita meteor garden..... kalau la kan.... memang x la!


Tiba2... What if aku dapat undur balik masa? Banyak sangat aku nak betulkan. aku admit aku banyak benda yang memang aku pray hard for the second chance la. Kalau la dulu aku baik sikit... Kalau la dulu aku x merempit.. Kalau. If. if AND ONLY IF bak kata cikgu math aku yang selalu kena buli ngn kitorang. If..


Harini (walaupun setelah aku berbuka puasa), aku rasa macam ada blackhole dalam hati aku and it stops my mouth from making such noise. senang kata, aku rasa kosong and sedih yang x pasal2 lalu aku kurang sikit aktif. Sian kat kak dahlila and bithapaz. mesti diorang bengang je aku tetiba macam x eksaited nak berpuasa bersama2. hehe. So harini aku memang diam je.. x banyak mulut. spatutnya waktu di pasar malam adalah waktu yang paling best (sebab rambang mata tengok makanan yang terlampau banyak), tapi aku rasa xde rasa pape. Perangai aku sekarang ni memang sikit sebanyak dipengaruhi dengan sikap aku masa kecik. Ye. Perangai yang aku sendiri x paham. So bila orang kata orang dah boleh baca aku macam baca buku, so aku akan spontan je cakap dalam hati, "maybe u read a torn book guys". 


Aku x tau nape waktu aku kecik, aku x friendly ngan budak2 yang satu taman ngan aku dulu. x macam adik beradik aku yang lain. sebenarnya aku x ingat kalau aku pernah spent lebih dari sejam untuk main ngan budak2 taman kat padang nu. aku rasa macam aku dok rumah je kot. tapi aku x ingat aku buat ape kat rumah! HOMAIGOGG WTF liyana! ko ni mesti kecik2 anggap semut tu makanan ruji ko kan... So nak dijadikan cerita, perangai aku yang suka sorang2 tu memang mempengaruhi aku la bila dah besar ni. Walaupun aku pernah jadik pembuli kejap kat sekolah, tapi aku cepat je insaf dan kemudian aku transform jadi lone ranger yang angkuh n konon2 cool. ehehe..


So. Aku memang jenis senang bergerak sendiri. err.. boleh tahan gak la. tapi kalo x de kawan memang aku boleh mampos aku rasa. haha. Aku suka feeling sorang2. aku suka deal ngan masalah aku sorang2. aku jarang nak libatkan orang dalam masalah aku sebab aku x geti HOMAIGOD such a useless old folk! IBU!!! ape telah berlaku pada anakmu seorang ni... adakah ini dinamakan RARE BREED? Omma~~


Pfft. Aku x sepatutnya salahkan masa lampau aku. dah aku sendiri yang berdegil nak jadi camni, and aku yang rela hati chose path yang senget2 bagai ni, so haruslah aku terima qada' and qadar kan? Pfft. Kenapalah aku x reti bersyukur ni.. Hmm. Tapi still berharap aku bangun pagi esok, aku di zaman kanak2 aku, and aku x tau langsung pasal aku dah besar akan jadi apa. Thehe. 


*Aku rasa aku mood swing sekarang ni. kenapakah?*

0 penjawab bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © it's a whole new world of Lianna lil Boogie!

Design by Emporium Digital via Blogspot templates