Patah Tumbuh Hilang Berganti.

Aku sebenarnya sangat2 yakin dengan peribahasa di atas. Sebab tu aku x kesah clash. (yeke? aritu jalan pun dah macam zomba, nangis pulak siang malam.....). 


Kenapa aku cakap aku yakin ek?


"Sebab ramai laki kat UTP kannn.."


Bongok! manede! ehem ehem. 


"Sebab ko feeling umur ko baru 22 tahun, yakin bila umur 25 tahun akan jadi rebutan, kannnn..."


Cilanat! manede! manede! *blushing*~~~


Bagi aku, single means freedom. double means, errrr.. double trouble bak kata konsert awie and search. X payah runsing2 nak pikir pasal dia je. x payah. and aku xkan sedih lagi bila dia x reply message. and banyak lagi lah! aku rasa best. 


Tapi masa mula2, memang sangat oh-my-god-i-want-to-die-but-i-can't-cause-i'll-be-going-straight-to-hell-and-my-family-won't-happy-to-see-me-hanging-lifeless. 4 bulan kot! Tapi dalam 4 bulan tu la aku belajar, belajar untuk create my own path. belajar untuk appreciate orang sekeliling aku yang selama ni aku lupakan kerana si dia. 


"Kenapa 4 bulan?"


Sebab aku ikut cakap Kashi, my best friend. (Oh yeah, aku x malu untuk cakap dia tu bestfriend aku depan geng2 mawardahku sebab dia memang bestfriend aku). Sampai mati aku ingat jasa dia. Dia bagi pedoman, dia bagi kata semangat, dia bagi quote2 yang aku yakin dia carik kat internet. HAHA. semangat sungguh kau sahabat! 


"Tapi kenapa x cakap ngan geng mawardah ko sendiri? nape perlu cakap ngan Kashi?"


Hey setan! kuangaja tau tanya soalan camni! haa. ade sebab. sebab aku malu. aku dah gebang ngan kawan aku yang aku dah tunang ngan dia la (poyos betul), and aku bahagia ngan dia la, and dia study kat indon la, and omaigod sangat gebang la aku dulu! so aku malu. 


"oo camtu. okei teruskan cite"


So Kashi ni memang baik lah! Aku perasan yang budak geo sendiri cakap aku suka Kashi. what the hell. 



"Based on psychological study, a crush only lasts for a maximum of 4 months. If it exceeds, you are already in love" : FB dari amal hamsan.




Ko memang setan kannnnn cakap camtu. x okei! ayat penegasan di sini, tidak! dia memang kawan aku, kawan sampai mati seperti apa yang berlaku pada cik maizatulasnida (mengapa mesti nama dia naik dalam setiap entri aku?). hehe. dia kawan aku. So, dengan bantuan dia lah aku berjaya come out to the surface. berjaya untuk tersenyum meski hati bagai ditoreh2 sembilu. ecece.


Dalam 4 bulan tu, banyak la yang jadik kat diri aku ni. aku jadik pembenci laki (kashi turut tidak terkecuali). Tapi disebabkan dia banyak tolong aku dalam masa 4 bulan ni, so aku kurang sikit benci dia. *boleh pulakkkk...*


Aku still ingat. clash time puasa. (alhamdulillah, berkat clash kau nox!). Pastu berhari raya tanpa orang tersayang. haha. pastu kawan2 aku paksa jumpa dia time raya. pastu, pastu, pastu, bla3. macam2. berdarah hatikuuuuu~~~~


Tapi sekarang dah okey dah. dah boleh sebut and cerita pasal die terang-terangan. dah boleh gelak dah cite pasal dia. dah okey dah. (.....tapi still x kawan dalam FB). Nak tau kenapa? Sebab aku dulu gila2 paksa diri aku (sampai menggigil2 weh!) untuk x message dia. untuk x call dia. untuk x report kat dia ape2 pun yang terjadi kat aku. Sebab aku adalah. . . .


IRON WOMAN!!!!

Oleh itu, wahai wanita2 di luar sana, marilah mencontohi aku! wahaha. ayat riak nak mampos. so, say hello to anak ikan!!! HAHA. 

"ko betul xnak contact ngan si dia lagi?"

Soalan ko gaya melodi kan. cis. untuk contact dia, ermm.. malaslah. buat masa ni, aku nak diam dulu. dalam erti kata lain, aku xkan contact dia selagi dia x contact aku first. dulu masa 4 months interval tu, dia ade gak message aku. tapi tu pun sebab aku tau dia baru break ngan gf dia. haha. kesunyian la tu...

So. quote untuk diri sendiri: one day u'll marry someone u knew. ape kejadahnye quote ko tu yana oiiiii....

1 penjawab bebelan:

MaiZATuL ASniDA February 19, 2011 at 9:10 PM  

bongek... hahahahahaha.. weh.. post yana ni mai asyik gelak je. ayat xley blah. wpun mai taw dlu yana down giler. tpi sorry yana. ayat yana xley blah. hahahaha.. boley geng anwar hadi!! haha.

bgus.. popular kan mai camon2.(kat sape.. epen jela) die kan follower yana.! haha

apapen. pray a lot k. Allah will give what u want but in some way dat u dun even know~
chillllllllllllllllllll :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © it's a whole new world of Lianna lil Boogie!

Design by Emporium Digital via Blogspot templates