Lutut 2nd hand.

Ingat tak aku pernah cerita dulu, aku ada appoinment ngan Dr pasal lutut aku? Haaaa... Haritu 28hb aku jumpa lagi Dr untuk next appoinmentnya.. 
.
Dr: Cuba cerita macam mana dengan lutut awak.. Apa yang trigger dia? Eksiden? 
Aku: (terpaksa cerita lagi sekali dari awal, ciss). Oh, ye Dr. Saya pernah eksiden teruk dulu. Lutut saya luka la.. Tapi tu dah lama Dr. Ni baru2 ni saya rasa lutut saya macam displacement (eh? macam istilah geology). Eh bukan2, dislocate rasanya.. Hehe..
Dr: Ohh.. awak sebelum ni pernah ada pertambahan berat badan?
Aku: Errrrrrrrr.. Ada, dalam 2-3 kg (ok aku tipu. berkilo2! haha)
Dr: Ok.. Macamana lutut awak bila awak jalan?
Aku: Begini begini begini (tangan dah menggawang2 dah, gaya macam masuk pertandingan bercerita je).
Dr: Macamana awak rasa sakit tu? Dia sakit waktu bila?
Aku: Dia ni, kalau saya jalan lenggang tu sakit la Dr.. Terasa sangat ngilu dia, pastu saya dengar jugak bunyik dia berlaga, kuat..
Dr: Haha, ape beza cara awak jalan?
Aku: (Gapo mu Dr. gelak pulak..) Err.. kalau saya jalan lenggang tu, saya hayun2 kaki.. kalau saya jalan laju, ha yang tu kurang sikit nak rasa sakit.. 
Dr: Ok, baring dulu, biar saya check..
.
Aku baring, then Dr tu pulas kaki aku. PULAS! goggggg sakit gilaaaaa. Ada la sekali tu bunyik. pastu aku rasa otot kaki ada la hilang 2, 3 urat sebab Dr tu sepenuh hati pulas kaki aku. Adoi laaa.. lutut dah sakit, tambah lagi sakit betis kena pulas..
.
Lepas habis check, Dr pun cakap2 la.. Dia kata lutut aku ok lagi. bendalir lutut ok lagi, ada.. Cuma keadaan aku mungkin disebabkan 2 benda; memang keadaan dari lahir, or sebab pertambahan berat badan.. Bila pikir2 balik, takkan la sebab dari lahir dulu lutut dah macam ni.. mesti la aku akan rasa sakit dah bertahun2 kan.. Jadi, ehem... aku terpaksa beristighfar dan menerima hakikat, aku punye lutut sakit sebab pertambahan berat badan yang mendadak since habis UKM.. 
.
So.... Ye pembaca sekalian, aku kena kurangkan berat badan. Sobsob. Tapi aku rasa badan aku dah ideal sekarang ni.. dulu BMI tak cukup. Ni err.. hampir2 obese la kot, hampir! Ape la doctor niiiiii... :(
.
.End.
.
.Sobsobsobsob. Apalah nasibku lepasni, kurus kering la macam dulu..   :P

2 penjawab bebelan:

MaiZATuL ASniDA January 3, 2012 at 10:35 AM  

ehem. kurus kering macam dulu??? kena usaha lebih ni... bila yana kurus kering. mai jadik tulang bergerak aje. sbb kena kerah sekali. mu taw dop!!! hahahaha. :P

lianna lil boogie January 3, 2012 at 3:20 PM  

Haha! oopss..tulang bergerak? hahahhahaha! aku belikan wheelchair eh nnt. hihihi.. nnt ko sakit bila jalan, sbb tulang berlaga. hehe.

time kasih kerana sudi teman saya. uhuk2~ :P

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © it's a whole new world of Lianna lil Boogie!

Design by Emporium Digital via Blogspot templates