KOREA!!! Day 2, 10/2/12

Kehkehkeh... Bit dah tanya dah, bila aku nak upload entry pasal korea. busy ar beb. ni nasib baik aku dah siapkan paper. Yeahoooo.. 
.
Day 2 ni, kitorang gerak awal2 pagi pegi Insadong sebab nak book bas pegi Nami Island. Dia kena book awal2, kalau tak, tak leh pegi. Opis dia dekat Tapgol Park. Naik je subway, jumpa la ha. haha. And 2nd day ni gak antara hari yang paling dinanti2kan - jalan2 Myeongdong! Dalam erti kata lain - SHOPPING!!! Ok. aku dah tak sabo nak upload. hehe. 


Pagi2 dah start aktiviti. let's go to Insadong!


Serius sejuk gaban pagi ni.

Seoul Station. kena pergi sini dulu, nak buat Korea Pass dekat Lotte Mart. Dia macam debit card lah. ala, macam touch n go.. Guna dia untuk transport. Untuk kad tu, kena bayo 50k won. Tapi kena reload gak, untuk naik subway n bus.  
Jjang! ni la korea pass. gambo ehsan dari cik mai. hehe. aku still ada baki dalam 12k won lagi. boleh pegi korea lagi maksudnya~~ haha.



eh, macam terencat lak gadis ini.

Breakfast. ooh.. terasa kehangatannya~~


Happy gila aku tima ni. malu rasanya -___-


Piah tgh usha laki hensem utk korea pass kitorang. 


Ibu.. uda ngan kawan2 dah sampai korea.. Jeles tak? hehe 

Wow. macam scene dalam Boys Over Flowers. Bit macam Ji Ho sunbae. haha. 

Dan aku lah Geum Jan Di~~ :)




Kami sesat nak cari opis nami island~~

Akhirnya! apesal la opis ko tersorok bebeno.. adeiii 

Rabun dekat ke cik bit? :P

Orang paling busy cari jalan.

dan ini adalah wanita2 busy survey souvenir

Hanbok. Sewa dia 3k won je.. 

Ada orang Jepun tu kata kitorang nampak cute gilaaaa~~~



Awww macam queen!


Gambar family :)









Gambar pre-wedding

Puas hati pakai hanbok! mari tengok tentera pulak



I am askar in disguise. haha.




eh, serupa la dgn org belakang. family ke? :P

King Sejong statue, Gwanghamun Square




Kahkahkah. gambar ni n gambar atas macam sesuai lak. 

Halyu star.

Di Cheonggye Stream. Time ni dah dapat rasa dah salji turun, tapi tak berapa lebat.

Abg akim, wat gapo mu deh~~


Jom gerak balik! Bersungguh2 kak dahlila nak cover muka aku time ni. haha. dapat gak kamera ni capture aku. weee

Alas perut. ni kacang dibalut tepung yang beracuan kacang juga. mu pahe dop?

Mai.. ko kelihatan seperti orang rusia yang tersesat..

Siloam lagi. aufff.. balik sini sat, nak amek beg. pasni terus balik hostel! tak yah tengok orang naked lagi. haha

Excited gila muka masing2 dapat rasa salji. Betul2 lebat kat luar Siloam. Nak tau apa rasa salji? Rasa sky juice. hahaha.

Ni la hostel kami! best ooo... selesa. Nama dia Seoul International Youth Hostel. Katil double decker. Aku n bit 1 katil,dan alhamdulillah syukur ke hadrat Illahi kerana aku dapat katil kat bawah.. kalo aku yang kat atas, hahaha. silalah bayangkan apa yang mungkin terjadi. 


Jalan2 malam kat Myeongdong. aktif gila kitorang. tak menyempat nak berehat..

Ni ddeokboki kot.. kot la. aku tak rasa lak makanan ni.


Singgah restoran. sume dah kebuloq! dah rindu nasik dah masing2. haha




Tadaaa! Nasi goreng seafood jugak yang kitorang makan... :P
Haaaa. penat nak bercerita. sambil tgk gambo ni, korang buat la cerita sendiri okeh. Haha. nak masuk tido ah, so aku tak sanggup nak bercerita malam2 ni. :P
.
Okei. 3rd day: Nami Island! doa je la aku rajin, n tak busy. :P

2 penjawab bebelan:

MaiZATuL ASniDA March 28, 2012 at 3:51 PM  

haha.. rase nye kalo bit pandang macam tu memang rabun tapi jauh la yana... kan rabun dekat die akan bace tulisan tu jauh2... macam atok2.

apepun.. lme nou nak update part 2 ye. tahniah.!

lianna lil boogie March 28, 2012 at 4:12 PM  

yes, u r right baby! saje je test tgk ko alert ke tak. biasanya mende2 salah cani ko alert je.. haha. congrats!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © it's a whole new world of Lianna lil Boogie!

Design by Emporium Digital via Blogspot templates