Ini kisah benar....

Dalam seminggu dua tiga ni, aku busy gilaaaa ngan symposium semester May ni. Yeah, macam baru je haritu kan aku cite pasal kesedihan aku present symposium sem lepas? UTP ada symposium every sem, so aku sangaaaaaat stress. 
.
Tapi aku tak tipu, aku memang busy mengadap jurnal, menyiapkan log, paper lagi, haish macam2 la.. Sampaikan aku duduk mengadap laptop je. Waktu sarapan jam 12. Waktu lunch lagi la lari habis.. Pernah sekali tu aku ngan cik mai n bit lunch pukul 9pm. Gila betul, gara2 symposium..
.
Teringat aku masa viva UKM dulu. Time tu jangan cakap la, aku macam orang gila siapkan kerja. Dengan handsetnya hilang time tu, memang serabai ah aku. Sape yang buat silap sikit je, aku marah. Kak teh yang aku paling rapat tu pun aku gi marah. hooo. Memang aku tak menang tangan, tak menang otak nak siapkan slide viva. Dan tiba2, ada satu saat tu aku macam dapat instinct - aku bukan senang dapat instinct, serius ni. Tengah buat kerja tu, aku rasa badan aku macam tiba2 sejuk. Dan aku tiba2 dapat rasa macam aku kejap lagi gila..... Sekejap lagi aku gila...
.
Serius ni weh. Tak tau mana dapat signal tu, tapi aku terus stop buat kerja sebab aku dapat rasa badan aku giggle, and aku macam tengah tahan ketawa, padahal aku tengah serius buat kerja. 
.
Aku stopped. Take a deeeeeep breath for a while. Gila beb. Sampai harini aku seriau. Aku pernah je cerita kat budak2 ni, tapi sorang pun x percaya. Mungkin diorang tak pernah sampai tahap tu lagi kot.. So sampai harini aku control diri aku tiap kali aku tengah gila bapak busy buat kerja, macam sekarang ni lah. 
.
Dan sebenarnya, right at this moment, this very moment, aku hampir rasa macam tu. All of a sudden, aku rasa down sangat. So aku stop. Aku takleh sambung buat kerja dalam masa sejam dua ni. Sebab aku takut dengan consequencenya. 
.
Gosh.. takut beb! 
.

0 penjawab bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © it's a whole new world of Lianna lil Boogie!

Design by Emporium Digital via Blogspot templates